Review: Ruf Macarons

Laatst had ik een college in de Lutherse Kerk op het Spui en een vriendin en ik besloten om wat eerder de stad in te gaan zodat we nog even naar de Xenos konden. Bij de Xenos hadden ze enorm veel verschillende bakmixen waaronder deze mix voor Macarons van het merk Ruf. Volgens mij zit deze in het standaard assortiment van de Xenos want ik heb hem er al vaker gezien en hij is ook al op verschillende blogs voorbij gekomen. Zelf was ik ook erg nieuwsgierig naar deze bakmix en besloot de chocoladevariant te kopen om uit te proberen.

Image

De maken van deze macarons is erg simpel. Je klopt twee eiwitten stijf en daar voeg je de bakmix aan toe, die lepel je er voorzichtig doorheen zodat je geen klontjes krijgt. Je maakt rondjes op een bakplaat met bakpapier en zet deze in een koude oven, stel dan de oven in op 50 graden en laat ze 20 minuten staan. Verhoog de temperatuur dan naar 150 graden en bak de macarons nog 15 minuten. Ondertussen kun je de crème maken door 50 gram boter en 1 eetlepel melk te mengen met de crèmemix. Vervolgens vul je de macarons met crème en klaar is keeskoekje!

ImageSchrik niet als je het eiwit en de mix door elkaar mengt, het ziet er vreselijk uit, maar het komt goed!

Simpeler kun je volgens mij niet hebben als je macarons gaat maken. Helaas deden zich een paar problemen voor bij mij. Het bakpapier was op en de winkels waren dicht want het was al laat. Dus ik besloot om een bakmat te gebruiken. Toen de macarons uit de oven kwamen was de bovenkant wel knapperig maar de onderkant was een beetje klef. Dit komt waarschijnlijk door de bakmat.. Verder had ik mijn rondjes iets te groot gemaakt, maar dat deed natuurlijk niks af aan de smaak. Die was namelijk heerlijk. Het was echt een lekkere, volle chocoladesmaak en de crème was niet te boterig of zoet.

ImageDe macarons, net uit de oven, op de beruchte bakmat

Al met al is het dus een hele snelle, gemakkelijke manier om lekkere macarons te maken zolang je maar geen bakmat gebruikt. Deze mix koop je voor €2,99 bij de Xenos en als je de rondjes niet te groot maakt kun je er ongeveer 12 macarons uit halen. Een aanrader dus!

Image

3 thoughts on “Review: Ruf Macarons

  1. Pingback: Review: De Gooische Banketbakker | AnoukjeKoekje

Laat een comment achter!

