2012 in zoetigheden, part II

Op de allerlaatste dag van het jaar de rest van het overzicht van 2012, geniet nog even van de mooie foto’s en lekkere baksel (of ik hoop in ieder geval dat ze dat zijn.. )

21Cakepop ijsjes – geinspireerd door bakerella

22Zomervakantie in Oostenrijk, we hadden autopech en heel veel regen en we waren ontzettend zielig, daarom gingen we een schandalig dure en grote chocomilkshake drinken, haha..

23Guilty pleasure ontbijtje samen met mijn ‘schoonzusje’ : wentelteefjes met kaneel en poedersuiker

24Een enorm moeilijk project uit het patisserie boek wat ik samen met mijn oma probeerde, we hebben er wel 5 uur over gedaan maar het was heerlijk en het zag er prachtig uit, maar op deze foto even niet.

25Een nieuwe studie beginnen in Amsterdam met een geweldige introweek met veel lekker eten!

26Mijn kamer opleuken met – hoe kan het ook anders – foto’s  van cupcakes!

27Als je in Amsterdam woont ontkom je er niet aan – de taart van mijn tante! Het is echt heel erg duur, voor dit stukje cheesecake gaf ik bijna 5 euro uit, maar het zaakje is zó kitsch en de taart zó lekker dat ik het niet kon laten.

28Dit was het enige recept uit Lily’s Cupcakes dat ik minder lekker vond. Het waren carrot cupcakes met walnoten en een kaneelcrème. Nou lust ik echt geen worteltjes en ook geen noten, dus het lag niet zozeer aan het recept, maar meer aan mezelf. Ze zagen er wel leuk uit met de pepernoot en mijn studiegenootjes en huisgenootjes hebben wel gesmuld.

29Ik kocht in een Engelse boekwinkel een boek met alleen maar chocoladerecepten voor maar €10! Daar heb ik toen de dubbele chocoladebrownies met chocolade-fudgesaus uit geprobeerd. Het ziet er hier niet uit, maar het was zó ontzettend lekker en zó machtig en slecht, haha!

30Natuurlijk eet ik niet alleen maar cake, koek en taart.. Een fruitsalade gaat er ook goed in, heerlijk!

31Bij de Blond winkel op de Gerard Doustraat vond ik hele leuke ‘cupcakebordjes’, eigenlijk zijn dit theetipjes, maar ik vind ze echt perfect om een cupcake op te serveren.

32Natuurlijk heb ik dit jaar ook volop Sinterklaas gevierd, 4x maarliefst! Met mijn huisgenootjes deed ik schoen zetten en daar kreeg ik een hele leuke Tony Chocolonely’s Chocoladeletterreep in..

33Een vriendin van mij vierde haar verjaardag en ik mocht de cupcakes verzorgen. Ik heb de hele dag in de keuken gestaan, maar het resultaat mocht er zijn :)

34Zelf pepernoten bakken kon natuurlijk niet ontbreken dit jaar, ik waagde me eraan met mijn huisgenootje Jonne.

35
Mijn studievereniging (Congo) organiseerde een winterdiner en het toetje was ontzettend lekker en heel feestelijk met de sterretjes!

36In het kerstpakket van mijn vader zat een zakje om zelf kaiserschmarren te maken. Ik vind het echt het ultieme wintersport eten en op wintersport at ik dit elke dag. Helaas kun je dit in Nederland niet kopen, dus ik ben nog op zoek naar een goed recept…

37Ik maakte dit jaar ook voor het eerst kaneelbroodjes en ik vond het er zo magisch uitzien, dat al het vloeibare precies in het kuiltje blijft zitten in het deeg en ook niet uitloopt of mengt.. haha, stom hè!

38Nu ik in Amsterdam woon kan ik het echt niet laten om af en toe de Starbucks in te gaan. Vooral de Speculaas Latte die ze alleen rond Kerst verkopen vind ik heerlijk. Samen met ‘schoonzusje’ Maura  betaalden we voor een Tall maar kregen we een Grande. Je verdronk bijna in de mok.

Morgen is het dan eindelijk 2013 en kunnen we allemaal een frisse start maken in een nieuw jaar. Ik heb ontzettend veel inspiratie en leuke ideetjes en ga in de eerste week van het nieuwe jaar (en mijn laatste week vakantie) ook veel dingen maken en proberen. Er staat onder andere zo’n hele toffe kitkat-M&M taart op het programma voor de verjaardag van mijn moeder en verder zie ik wel waar ik het meeste zin in heb!

Wat zijn jullie bak-plannen voor het nieuwe jaar?

3 thoughts on “2012 in zoetigheden, part II

  1. Wat een leuke foto’s, heb ze net bekeken onder mijn “oudjaars”onbijtje :P
    Ik begin het jaar met een opdracht voor een prinsessentaart eind deze week ;)

    <3 fijne jaarwisseling!

    • Dankje voor je leuke comment! Ik ben het jaar ook goed begonnen hoor, ik probeer ook veel fruit te eten en niet te snoepen, dus ik doe met je mee met het appeltje!

Laat een comment achter!

