Oud Hollandse Kruidkoek

DSC_0713

Rond de kerst ben ik met de hele familie naar het openlucht museum in Arnhem geweest. We hebben daar een heerlijke dag gehad waar we ontzettend veel lekkere dingen konden proeven. Naast likkepot, stroop en groentesoep heb ik zelfs levertraan geproefd! Ik was heel erg benieuwd hoe het zou smaken en ik vond het niet eens zo heel erg vies. In het dorpje waren een aantal winkels gesloten maar gelukkig was de bakkerij wel open. De producten waren daar vrij prijzig, maar toch  heb ik daar suikerbroodmix en kruidkoekmix gekocht. Bij elkaar was ik ongeveer 10 euro kwijt en dan kan ik 1 kruidkoek en 2 suikerbroden bakken.

Het maken van de kruidkoek was heel makkelijk. Het enige wat ik moest doen was gesmolten boter, melk en de mix mengen, dit vervolgens een uur laten staan en daarna kon het 75 minuten in de oven. En toen had ik een kruidkoek. Warm en vers uit de oven was hij heerlijk om te eten en natuurlijk rook de keuken heerlijk! Toen hij eenmaal afgekoeld was heb ik hem verpakt in de plastic en zelfs 2 dagen later was hij nog steeds erg lekker. De kruidkoek was zelfs iets kleffer geworden waardoor hij echt die ietwat smeuïge structuur van ontbijtkoek had gekregen.

DSC_0716

Ik vind dit echt een hele fijne, makkelijke en vooral lekkere mix voor kruidkoek! Ik moet alleen nog even uitzoeken waar ik deze mix kan kopen zonder de toegangsprijs voor het museum te betalen. Misschien dat ze hem bij de Witte Watermolen in Arnhem ook verkopen, maar dat weet ik nog niet zeker!

DSC_0717

Als je een uitje naar het openluchtmuseum gepland hebt, dan raad ik je zeker aan om even een kijkje in het bakkerswinkeltje te nemen en dan eventueel ook een bakmix te kopen want deze is erg lekker!

DSC_0720

3 thoughts on “Oud Hollandse Kruidkoek

  1. Pingback: Home-made Suikerbrood… | AnoukjeKoekje

  2. AnoukjeKoekje wat een leuk bericht en zeker je kunt de producten ook op de Witte Watermolen kopen! J(ulli)e zijn van harte welkom.

Laat een comment achter!

