Inspiratie: Pasen

Ondanks dat er in delen van ons land nog volop sneeuw lag afgelopen week, (hier in Amsterdam niet hoor, hier schijnt de zon altijd! =P) is het over twee weken toch alweer Pasen. Vorig jaar hebben wij met de hele familie buiten lekker gebruncht en ik hoop dit jaar weer een Brunch te kunnen organiseren. Ik zou mezelf niet zijn als ik die van vorig jaar ruimschoots wil overtreffen en dus ging ik opzoek naar nieuwe inspiratie en recepten die ik hier met jullie deel!

Als je Pasen zegt, zeg je automatisch ook eieren, want Pasen = eieren. Dus bij een paasbrunch serveer je natuurlijk eieren in alle soorten, maten en vormen. Ik kies zelf meestal voor scrambled eggs omdat je daar zo lekker mee kunt variëren. Maar je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om eitjes te koken, te bakken of eggs in pots te maken, net zoals Annemerel deed.

Scrambled eggs zalm

Scrambled eggs

Ombreei

Naast deze overkill aan eieren is het ook lekker om een wat zoeter gerechtje te serveren. Vorig jaar heb ik wentelteefjes met kaneel gemaakt en dit jaar denk ik dat ik voor de Bakewell taart van Door ga. Je kunt natuurlijk ook voor een van mijn kaneelbroodrecepten gaan (1, 2) of lekker Amerikaans doen en kleine pannekoekjes bakken!

Kaneelbroodjes Pancakes Pancakes2

 

DSC_0791

Wanneer je het leuk vind om cupcakes te bakken, kun je natuurlijk heel makkelijke hartige cupcakes maken. Probeer bijvoorbeeld deze hartige cupcakes.

DSC_0830

 

hartigmuffin

Verder halen wij thuis bij de bakker altijd harde broodjes die we de ochtend van de brunch nog even een paar minuutjes in de oven doen om ze lekker knapperig te maken. Deze broodjes worden dan belegd met de bovengenoemde eieren, maar ook met lekker snijvlees, kaas of paté. Na al deze – toch vrij hartige – gerechten vind ik dat ik de brunch wel kan afsluiten met een heerlijke zoete, doch frisse taart, schattige cupcakes of koekjes. En dan is de keuze eindeloos…. zo eindeloos dat ik nooit kan beslissen en het liefst eindig met 10 taarten en 6 soorten cupcakes. Dat keurt mijn moeder natuurlijk nooit goed, dus jullie horen na Pasen wat ik heb gebakken. Want hé, die taart of cupcakes smaken na Pasen nog net zo lekker! Om jullie toch op weg te helpen.. De baksels voor Pasen die ik het allermooist vind!

zoet7

zoet1

zoet6

zoet5

zoet3

zoet4

zoet8

zoet2

 

Organiseren jullie dit jaar ook een Paasbrunch?

Bron foto’s: www.pinterest.com

One thought on “Inspiratie: Pasen

  1. Wat een leuke post Anouk! Wij doen er eigenlijk helemaal niets aan, we ontbijten wel met croissantjes of andere lekkere broodjes maar verder eigenlijk niet.. misschien moet ik daar dit jaar maar eens verandering in brengen ;)

Laat een comment achter!

