Review: De Gooische Banketbakker II

DSC_0261

Een tijdje geleden reviewde ik een bakmix van De Gooische Banketbakker die ik bij de Xenos kocht. De smaakcombinatie van de cakejes was niet geweldig, maar over de smaken apart was ik te spreken en met de rest was eigenlijk ook niet heel veel mis… Het was niet geweldig, maar toch! Vol goede moed begon ik daarom aan de Vanille-Framboos bakmix, in de hoop met een meer mainstream smaak lekkere cakejes te bakken.

De mix is hetzelfde opgebouwd als de vorige bakmix die ik reviewde en bestaat dus uit bakmix, crèmepoeder, cupcakevormpjes en chocoladeversierseltjes, in dit geval witte chocoladesnippers.

DSC_0254

Ook de ingrediënten die je toevoegt aan de mix en de crème waren precies hetzelfde als bij de vorige bakmix, dus tot zover kon er niets misgaan, dit was bekend terrein. Ook hier heb ik de zonnebloemolie weer vervangen door arachideolie. Anders dan de vorige keer gebruikte ik in plaats van Philadelphia roomkaas nu Monchou roomkaas omdat deze wat steviger is.

DSC_0259

Het beslag zag er mooi luchtig en egaal uit na het mixen, maar de oventijd was veel langer dan op de verpakking en ook kwamen ze niet heel ver omhoog waardoor het cupcakevormpje niet geheel gevuld was. De crème kreeg ik niet heel mooi egaal, maar ik heb hem toch maar gebruikt. Misschien komt dit doordat de Monchou wat steviger is, maar voor de test maakte het me verder niet zo veel uit.

DSC_0262

Toen ik ging proeven heb ik eerst het cakeje en de crème apart geproefd met mijn huisgenootjes en we waren het erover eens dat de structuur van beiden erg goed was, maar de smaak erg slecht (mijn docent zou zeggen: “Je kunt niet alles hebben, waar moet je het laten?!“). De smaak van de crème was heel zoet en chemisch, je kon wel framboos onderscheiden, maar het smaakte verre van lekker. De smaak van het cakeje was sowieso ver te zoeken, ik denk dat ik het het beste kan vergelijken met de smaak van karton. Nu moet je niet denken dat ik als tussendoortje het liefst kartonnetjes eet, maar ik kan me wel inbeelden hoe karton zou smaken als ik dat zou eten. Samen ging het nog enigszins en de smaak van het cakeje werd verbloemd door de mierzoete smaak van de crème, maar ik was er absoluut niet tevreden over. Mijn huisgenootjes hebben uiteindelijk wel alle cakejes opgegeten, ik vond ze alleen leuk voor mooie foto’s met mijn Blond Amsterdam servies.

DSC_0266

Ik had nog goede hoop voor de bakmixen van De Gooische Banketbakker, maar nu ik deze heb geprobeerd is die helemaal van tafel. Ik zelf zal geen mixen van dit merk proberen want of de smaak is niet lekker, of de smaakcombinatie is niet lekker, helaas!

Vinden jullie het leuk om meer reviews te zien van cupcakemixen van andere merken?

6 thoughts on “Review: De Gooische Banketbakker II

Laat een comment achter!

