Annemerel’s Appeltaart

DSC_0298

Blogger Annemerel heeft altijd de lekkerste recepten op haar site staan onder de categorie FOODIES. Ik begin al bijna te kwijlen bij de gedachte hieraan, laat staan welke reactie de tekst en vooral foto’s van haar recepten bij me oproepen. Zodra er een recept online komt wil ik het dan ook meteen namaken en deze keer maakte ik de appeltaart!

Ondanks dat het er bij Annemerel vlekkeloos uitziet en enorm gemakkelijk klinkt, waren mijn brownies à la Annemerel toch niet zo prachtig. Wat er precies mis ging, dat weet ik niet. Misschien was het de karamel, want dhr. Karamel en ik zijn niet zulke goede vrienden. Ik hoop die relatie ooit te herstellen, maar op het moment van de brownies was dat helaas nog niet het geval, zoals je op onderstaande foto wel kunt zien.

DSC_1009

Na het brownie-fiasco besloot ik voor de appeltaart te gaan.. Ik bedoel maar, wie kan er nu géén appeltaart bakken! De ingrediënten werden in huis gehaald en ik ging aan de slag. Eigenlijk ging het perfect. Het deeg was prachtig glad en stiekem ook heel lekker (niks zo lekker als rauw deeg eten, haha!). Ook de appelvulling was heerlijk, want die moest natuurlijk ook even geproefd worden. Mijn springvorm was iets te klein, maar dat heb ik opgelost door er mini-vlaaivormpjes bij te pakken. Het deeg voor de bovenkant was wel precies genoeg, dus de mini’s heb ik zonder bovenlaagje gebakken en dat ging eigenlijk ook prima.

DSC_0295

En wat er toen misging, dat weet ik nog steeds niet. De taart kwam heerlijk geurend uit de oven en ik heb hem even in de springvorm af laten koelen. Toen ik ‘m aan ging snijden droop de warme appelprut eruit, dus echte punten kon ik er niet van snijden. Na een paar keer oefenen ging het toch wat beter en heb ik ‘m geserveerd met kaneelijs als toetje! Ondanks dat hij helemaal uit elkaar viel, was de smaak er niet minder om. Ik vond ‘m echt heerlijk, vooral de combinatie van de warme appeltaart met het koude kaneelijs. De kleine appelvlaaitjes heb ik wel helemaal laten afkoelen en die waren net zo lekker, of misschien nog wel lekkerder. Ook vielen deze niet uit elkaar, dus misschien ben ik deze keer gewoon te ongeduldig geweest.

DSC_0279

Ik vind de kleine vlaaivormpjes echt ontzettend schattig en ik heb superveel ideeën met deze kleine schatjes! Ik dacht zelf aan kleine vlaaitjes met banketbakkersroom en vers fruit of mini lemon meringue taartjes… Wat zouden jullie in deze vormpjes maken?

3 thoughts on “Annemerel’s Appeltaart

  1. Koekje, hij was heerlijk.! Goede tip van je om de taart helemaal te laten afkoelen, je kon hem nu goed snijden. Een echte aanrader!

Laat een comment achter!

