Banoffee Pie

DSC_0315

In mijn inspiratiepost voor Pasen schreef ik al dat ik het moeilijk vond om één taart te kiezen voor het nagerecht. Eerst besloot ik aardbeiensalade en koemelkvrije cupcakes te maken. Maar ik kon het er toch niet bij laten en ging op zoek naar een lekkere taart. De keus is uiteindelijk gevallen op een Banoffee Pie omdat ik al eens eerder cupcakes met deze smaak bakte en die bevielen erg goed!

Ik koos voor het recept van Door omdat ik dat al vaker gezien en bekeken gehad en omdat twee lagen karamel me érg lekker leek! Wel moest ik volgens het recept naast dulche de leche ook karamel maken door suiker in een pan te smelten. En hier was ik een beetje bang voor, want dat is me nog nooit goed gelukt… Maar zonder die tweede laag karamel zou deze banoffee pie zichzelf niet zijn, dus ik ging vol goede moed aan de slag. Het fornuis had er wat moeite mee en ook wilde de suiker niet zo snel smelten. De neiging om te roeren kon ik niet onderdrukken dus naast de laag karamel op de bodem, had ik ook m’n lepel gekarameliseerd.

DSC_0298

Daarna ging alles van een leien dakje en was de taart zo klaar! Helaas was er iets te weinig slagroom, maar dat heb ik verhuld met chocoladevlokken. Het is zeker niet m’n beste taart, maar ik was er best tevreden over. Daarna heb ik ‘m een nachtje in de koelkast gezet en dat ging prima. De smaak was echt super, ondanks al de karamel die aan het bordje, het vorkje, je tanden en de tafel plakte. Ik vind karamel echt heerlijk, maar ik zal deze taart niet zo snel weer maken. Ik vond het niet zo handig dat alles zo plakt en de onderste karamellaag is ook wat ‘taai’. Ik zal dan eerder kiezen voor iets met toffeesaus. En wat ik daarmee maakte… dat zie je binnenkort op m’n blog!

Sorry, voor deze korte post. Ik wilde toch even wat posten deze week… Ik heb inspiratie genoeg, maar om mijn ideetjes uit te werken heb ik toch al snel een halve dag in de keuken nodig.. En die tijd, die ontbreekt me een beetje de laatste tijd. Dus vandaar dat ik vooral recepten van anderen gebruik, de posts niet zo lang zijn en de foto’s niet geweldig. Ik hoop binnenkort weer betere posts te schrijven, maar wil jullie de lekkere dingen die ik bak niet onthouden!

Laat een comment achter!

